17.2.13

Permainan Mengalih Basikal


(Sambungan daripada entri Badminton Berpagar.)

Disebabkan bulu tangkis asyik tersangkut di atas bumbung rumah apabila kami bermain badminton di halaman rumah, kami akan berpindah ke hadapan rumah pula. Kali ini, basikal pula dijadikan sebagai net badminton. Tetapi, masalah ini pula yang asyik timbul:

Kami lebih banyak menghabiskan masa mengalihkan basikal daripada memukul bulu tangkis. 

12 ulasan:

  1. kah3... main la kat tepi... nk jugak tgah jalan... kui3~ tapi teringat kt kg dlu... :'(

    BalasPadam
  2. saya selalu membuat pagar rumah jiran ke jiran sebagai net badminton.masa tu memang rasa keseronokan dia.

    BalasPadam
  3. Tengah jalan bertar kot..rata tu yg main atas jalan raya hehe

    BalasPadam
  4. uishhh byha tul....awat x main dr pgr rmh jiran sblh ke rmh bro je(tapi kalau jrn tu grg mcm singa mau ditelannya bulu tangkis tu ha3)

    BalasPadam
  5. Oh pernah ada pengalaman ni.

    BalasPadam
  6. hahahah

    selalu.tensen..rase nak block je jalan tu.

    BalasPadam
  7. kami bermain di jalan belakang rumah.siap lukis garisan guna serpihan batu-bata merah.

    BalasPadam
  8. @Nizamsani - itu inovatif!

    BalasPadam
  9. ini memang nostalgia! :)

    BalasPadam
  10. aku takde mslh ni..laman umah besar..tp xnk kena angin..kami main dlm rumah je..lagi byk skill bole blaja tuuu

    BalasPadam
  11. samalahhhhhh. masalah kitorang dulu main baling selipar tgh2 jalan. dah elok2 susun 'tripod selipar' kereta pulak lalu.

    -.-"

    BalasPadam
  12. Selalu masalah main badminton kat atas jalanraya ialah angin yang bertiuo tak tentu masa...

    Terbangkan bulu tangkis ke atas atap, dalam longkang, dan rumah jiran beranjing ganas.

    BalasPadam